Ce este curricula de Well-Being?

Aceasta este o curriculă bazată pe elemente din Psihologia Pozitivă și Teoria Inteligențelor Multiple. Cele 8 abilitați se dezvoltă prin expunere, implicare activă și timp de reflecție. Aceste abilități se consolidează prin ritualuri zilnice din program și pun bazele unei atitudini reziliente față de viață care are efecte pozitive și acasă, mai târziu la școală, și chiar mai departe, construind o atitudine pozitivă față de lume în general.

Well-Being  8 abilități care dezvoltă o stare de bine pe termen lung

Emoții

Îmi numesc emoțiile
Am obiceiuri plăcute
Am amintiri plăcute

Inițiativă și încredere

Știu la ce mă pricep
Mă bucur de efort
Gândesc flexibil
Mă bucur de proces

Reziliență

Numesc ce mă supără
Caut soluții care depind de mine
Sunt blând cu mine

Relații hrănitoare

Sunt prietenos
Sunt empatic
Ofer apreciere și recunoștință
Iert

Societate

Mă joc cu ceilalți
Știu despre colaborare și competiție
Numesc ce îmi place să fac

Corp și minte

Știu despre creier
Spun când îmi e greu
Încerc chiar și când îmi e un pic greu sau teamă

Grijă de sine

Mă relaxez
Observ
Mă bucur de ceea ce simt

Gândire critică

Pun întrebări
Port conversații
Iau decizii

Cu toții avem o anumită inteligență care vine mai natural decat altele. Pentru unii dintre noi, vorbirea si scrierea vin cu ușurință, în timp ce unii dintre noi ne pricepem să socializăm și ne înțelegem cu diferite tipuri de oameni, iar unii dintre noi au o lejeritate în a lucra cu numere și a rezolva probleme. Fiecare copil are propriile atuuri și aceste puncte forte pot fi utilizate pentru a valorifica potențialul copilului. Inteligența nu este despre ceea ce știm, ci despre cum învățăm.

Acestea sunt cele 8 inteligențe multiple. În planificarea activităților observăm copiii și le identificăm pe cele care s-au dezvoltat spontan, susținând echilibrarea cu cele mai puțin antrenate.

Muzicală

cântatul, fluieratul, îngânatul, ținutul ritmului cu palma sau piciorul, ascultatul

U

cântecele, concertele, cântatul la instrumente

Matematică

experimentele, întrebările, rezolvarea de puzzle-uri, calculele

U

obiecte de explorat și analizat, materiale de știință, manipulat, călătorii la planetariu și muzee

Intrapersonală

setare de scopuri, meditația, visatul, timp în liniște

U

locuri secrete, timp singur, proietce în ritmul personal, opțiuni

Kinestezică

dansul, alergarea, săritul, construitul, atinsul, gesturile

U

joc de rol, dramă, mișcare, obiecte de construit, sport și jocuri fizice, experiențe tactile, învățare experențială

Naturalistă

natura, vremea, plantele, animalele, fenomenele naturale, ecologia, observația

U

activitățile în gradină, plimbările la gradina Botanică și la Zoo, îngrijirea animalelor

Spațială

designul, desenul, vizualizarea, schițatul

U

arta, Lego, video, filme, postere, jocuri de imaginație, labirinturi, cărți ilustrate, călătorii la muzee

Interpersonală

cititul, organizatul, relaționatul, influențatul, mediatul

U

prieteni, jocuri de grup, evenimente sociale și de comunitate, cluburi, mentori, ucenici

Lingvistică

cititul, scrisul, povestitul, jocurile de cuvinte

U

cărți, instrumente de scris, jurnale de hârtie, dialoguri, discuții, povești, dezbateri

Planificarea anuală și săptămânală sunt susținute de curricula Early years foundation stage.