Ce este Early Years Foundation Stage?

Early Years Foundation Stage este curricula folosită în educația preșcolară în UK. Aceasta are 4 principii și 4 angajamente pe care facilitatorii și le însușesc în lucrul cu copiii.

Aceste 4 principii exprimă o practică eficientă în îngrijirea, învățarea și dezvoltarea copiilor

Fiecare principiu este sprijinit de 4 angajamente care descriu cum se pun principiile în practică.

Principii pentru practică – Fiecare copil contează

Copilul unic

Fiecare copil este un învățăcel competent chiar de la naștere care poate fi resilient, capabil, sigur pe sine și încrezător.

Dezvoltarea copilului
Comunicare abilă

Practică incluzivă
Egalitate și diversitate

Păstrez siguranța
Descopăr limitele

Sănătate și stare de bine
Stare de bine emoțională

Relații pozitive

Copiii pot fi puternici și independenți având la bază relații iubitoare și securizante cu părinții și îngrijitorii lor.

Respect reciproc
Înțeleg emoțiile

Părinții ca parteneri
Respect diversitatea
Comunicare
Învățăm împreună

Sprijin învățarea
Ascult copiii

Persoane cheie
Îngrijire împărțită

Mediul înconjurător care susține autonomia

Mediul înconjurător joacă un rol cheie în sprijinul și extinderea dezvoltării și învățării unui copil.

Observare, evaluare și planificare
Învățarea începe cu nevoile copilului

Sprijinim nevoile fiecărui copil
Mediul de învățare
Mediul emoțional

Contextul mai larg
Comunitate

Învățare și dezvoltare

Copii se dezvoltă și învață în feluri și ritmuri diferite, și toate Ariile de Învățare și Dezvoltare sunt egal importante și inter-conectate.

Joacă și explorare
Învăț prin experiență
Un context care învață

Învățare activă
Implicare mentală și fizică
Luare de decizii

Creativitate și gândire critică
Realizare de conexiuni

Arii de învățare și dezvoltare
Dezvoltare personală, socială, emoțională – comunitate
Cunoașterea și înțelegerea lumii

Curricula EYFS cuprinde 7 arii de dezvoltare care oferă baza pentru direcțiile de creștere ale copiilor. Acestea suțin planificarea anuală și săptămânală, fiind un ghid de la care se pornește în urma observării copiilor. 

Dezvoltare personală, socială și emoțională

Copiii dezvoltă un simț pozitiv al sinelui, formează relații pozitive cu alții, dezvoltă abilități sociale și învață să se descurce cu emoțiile lor. Învață despre comportamentul adecvat în grup și câștigă încredere în abilitățile lor.

Comunicare și dezvoltarea limbajului

Copiii au ocazia să experimenteze un mediu bogat în limbaj, în care își pot dezvolta încrederea în a se exprima. Ei vor vorbi și asculta într-o varietate de situații.

Dezvoltarea literației

Copiii încep să facă legături între sunete și litere. Copiii au acces la o varietate de materiale de citit (cărți, poezii și alte materiale de citit) care să le stârnească interesul.

Înțelegerea lumii

Implică ghidarea copiilor în a-și construi un sens propriu al lumii fizice înconjurătoare și a comunității prin ocazii de a explora, observa și de a descoperi lucruri despre oameni, locuri, tehnologie și mediu.

Arte expresive și design

Copiii explorează și se joacă cu o varietate de medii și materiale, cât și ocazii și susținere în a-și împărtăși gândurile, ideile și emoțiile. Ei experimentează artă, muzică, dansuri, mișcare și joc de rol.

Matematică

Implică oferirea de ocazii de dezvoltare și întărire a abilităților de numărare, înțelegere și folosirea numerelor. Copiii calculează probleme cu adunări, scăderi simple, pot descrie forme geometrice, spațiul și mărimi.

Dezvoltare fizică

Copiii au pregătite situații în care să fie activi și să interacționeze, să își dezvolte coordonarea, controlul și mișcările. Copiii încep să înțeleagă importanța activității fizice și să facă alegeri sănătoase în mâncare.

Află mai multe detalii și despre curricula bazată pe elemente de Psihologie Pozitivă și Teoria Inteligențelor Multiple.